Nieuws Maart 2015

Vizier op Rayo Vallecano

Barça treedt zondag om 12 uur aan tegen Rayo Vallecano. Hiervoor sprak de coach Luis Enrique met de pers. Lucho prees de inzet van de Madrileense club. “Iedere ploeg speelt een eigen spel, maar
Rayo legt daar veel karakter in”, aldus de coach, die vervolgde met: “Het is een van de weinige ploegen die vroeg druk zet en ook aanvallend wil voetballen. Ik kijk uit naar het duel.”

Luis Enrique werd vervolgens naar zijn mening over Paco Jémez, de coach van Los Franjirrojos, gevraagd. “Ik heb met Jémez gespeeld en ik had nooit kunnen denken dat er zo’n aanvallende coach in hem school. Hij heeft ondertussen laten zien dat hij dapper is om een team met een beperkt budget zo aantrekkelijk te laten voetballen. Hij is een van de beste trainers in de Primera División”, vertelde Lucho.

Ook de aanvangstijd van het duel, zondagmiddag 12.00 uur, kwam ter sprake. De coach van de blaugrana’s wist hierover te vertellen: “Het maakt niets uit of we vroeg of laat moeten spelen. Normaal trainen we rond dit tijdstip, nu spelen we een wedstrijd, dus anders is het wel. Of we nu vroeg of laat moeten spelen, we zullen toch moeten winnen.”

Op de training van vrijdag trainde een nagenoeg compleet fitte selectie.
Sergio Busquets, in de halve finale van de Copa del Rey aan zijn enkel geblesseerd geraakt, was afwezig en zal het duel tegen Rayo Vallecano aan zich voorbij laten gaan.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.

Video: www.fcbarcelona.cat