Nieuws Maart 2021

Volgende tegenstander: uit naar Osasuna

En het gaat maar door. Zaterdagavond 21.00 uur uitwedstrijd tegen Osasuna. Op dit moment bezet FC Barcelona de 2e plaats in la Liga. 5 punten achter Atlético (met een wedstrijd meer voor Barça) . Dat betekent dat elke wedstrijd gewonnen moet worden om kampioen te worden. Op 7 maart is het Atlético – Real. Een gelijkspel zou mooi zijn. De hele selectie en staf van Barça zullen voor de buis hangen.

Club Atlético Osasuna komt uit Pamplona en is op 24 oktober 1920 opgericht. Stadion: Estadio El Sadar, kleine 19.000 toeschouwers. Trainer: Jagoba Arrasate. In 2005 haalde Osasuna de finale van de Copa del Rey waarin het jammer genoeg verloor van Real Betis. 1 x werd de Champions League behaald (2005/2006). In de voorronde was HSV te sterk. Maar wel een knappe prestatie. In het seizoen 2006/2007 speelde de club in de UEFA cup. Uiteindelijk strandde Osasuna in de halve finale tegen Sevilla. Na degradatie volgde promotie in 2015/2016.

Pamplona is de hoofdstad van de regio Navarra. De stad ligt aan de rivier de Arga en telt ongeveer 194.000 inwoners. Pamplona ligt in het noorden van Spanje vlak bij de Pyreneeën. Bekend zijn de jaarlijkse stierenrennen in juli. Enkele bezienswaardigheden: gotische kathedraal, het paleis, een middeleeuwse kerk, het stadhuis, de oude stadsmuren. Het is de moeite waard om er eens een tripje aan te wagen.

Bekende inwoners uit Pamplona: Goikoetxea, Itturia (langebaanschaatser), Raúl García, Azpilicueta, Muniain, Romero (zangeres). Veel voetballers dus. De Basken hebben een eigen taal zoals de Catalanen dat ook hebben. Ze zullen niets na laten om het FC Barcelona zo moeilijk mogelijk te maken. Visca Barça

Selectie:
Ter Stegen, Dest, Sergio, Griezmann, Pjanic, Braithwaite, Messi, Dembélé, Puig, Neto, Lenglet, Pedri, Trincao, Jordi Alba, Matheus, F. de Jong, Umtiti, Junior, Iñaki Peña, Ilaix, Mingueza

Foto:fcbarcelona.com