Nieuws December 2015

Voorbereiding op finale

Zondag speelt Barça de finale van het WK voor clubteams tegen het Argentijnse River Plate. Het duel, dat gespeeld wordt in het Nissan Stadion in Yokohama, zal beginnen om 11.30 uur, Nederlandse tijd.

River Plate is met 36 landstitels de succesvolste Argentijnse club. Daarnaast hebben Los Millonarios drie maal de Copa Libertadores, de Zuid Amerikaanse editie van de Champions League, gewonnen. Tevens speelt de club een van de meest bekende ‘klassiekers’ ter wereld, tegen Boca Juniors. De Argentijnse kampioen van 2014 het in het verleden niet makkelijk gehad. Er degraderen twee clubs uit de Primera División, die in de laatste drie seizoenen het minst aantal punten hebben behaald. Dit gebeurde Los Millonarios in 2011, maar na een succesvol seizoen, keerde River Plate in 2012 terug in de Argentijnse Primera División. Door het nationale kampioenschap van 2014 heeft River Plate zich verzekerd van deelname van de Copa Libertadores. Deze wisten de Argentijnen te winnen ten koste van het Mexicaanse Tigres UANL. Hierdoor heeft Los Millonarios zich geplaatst voor het WK voor clubteams. River Plate wist de halve finale te winnen van Sanfrecce Hiroshima en zich te verzekeren van de finale.