Nieuws April 2014

Voorbeschouwing Copa del Rey finale

Woensdagavond staat in het Mestalla in Valencia de finale van de Copa del Rey op het programma. FC Barcelona gaat de confrontatie met Real aan, om deze prijs te proberen te bemachtigen, om zo het seizoen toch nog een beetje van glans te voorzien.

Door dat beide teams belangrijke spelers missen door blessure is er van te voren geen duidelijke favoriet aan te wijzen. Toch zal Barça er alles aan doen om de teleurstellende week die het vorige week beleefde, door de uitschakeling in de Champions League en het verlies tegen Granada, achter zich te laten en de wedstrijd winnend willen afsluiten.

Voor El Clásico en Bernabeu in maart dit jaar, verloor Barça ook twee wedstrijden, maar wist de ploeg van Tata Martino wel met 4-3 te winnen van Real. Ook de wedstrijd in Camp Nou wist de Catalaanse ploeg te winnen van de Madrilenen.

Barça moet het deze Clásico in iedere doen zonder Valdés, Dos Santos, Cuenca, zij zijn lang uitgeschakeld door blessures, maar ook Piqué, Bartra en Puyol zijn twijfelachtig en kort voor de wedstrijd wordt besloten of ze kunnen spelen. Mocht alle drie de spelers afvallen, dan heeft Barça een groot probleem in het hart van de defensie.

Maar ook Real al heeft haar eigen problemen. Zo zal superster Ronaldo er waarschijnlijk niet bij zijn en ook Marcelo, Khedira en Ramos zijn twijfelgevallen . Het is zeker dat Arbeloa en Jesé niet kunnen spelen.

Barça wist de Copa del Rey al 26 keer te winnen. Real heeft inmiddels 38 keer in de finale van de Copa del Rey gestaan, dus er staan twee record club tegenover elkaar. Ook kan het voor FC Barcelona de revanche van drie jaar geleden worden. Toen stonden beide ploegen ook tegen over elkaar en ging Real er in de verlenging met de winst vandoor.

De wedstrijd tussen de twee supermachten uit Spanje is live te zien bij Sport1, maar mocht u niet in de gelegenheid zijn om de wedstrijd te volgen, dan kan u bij de Fan Club Barcelona het live verslag via Twitter volgen

Video: http://www.fcbarcelona.cat