Nieuws Mei 2015

Voorbeschouwing FCB-Bayern

Coach Luis Enrique heeft 18 spelers opgenomen in de wedstrijdselectie voor de eerste halve finale, woensdagavond tegen Bayern München, van de Champions league.

De selectie bestaat uit: Marc-André Ter Stegen, Claudio Bravo, Daniel Alves, Adriano Correia, Jordi Alba, Gerard Piqué, Marc Bartra, Javier Mascherano, Thomas Vermaelen, Sergio Busquets, Xavi Hernández, Andrés Iniesta, Ivan Rakitić, Rafinha Alcántara, Pedro Rodríguez, Neymar da Silva Santos Júnior, Luis Suárez en natuurlijk
Lionel Messi.

Dit betekent dat Thomas Vermaelen woensdagavond zijn officiële debuut zou kunnen maken voor FC Barcelona na zijn slepende hamstringblessure.

Jordi Masip, Martín Montoya, Douglas Pereira en Sergi Roberto zullen plaats nemen op de tribunes van Camp Nou, samen met hun geblesseerde teamgenoot Jérémy Mathieu. De 31-jarige Fransman heeft een achillespeesblessure in zijn rechterbeen. Mathieu, al goed voor 36 officiële optredens, ontbrak begin dit jaar door eenzelfde kwetsuur ook al enkele weken bij Barça. Mogelijk is Mathieu wél op tijd hersteld voor de return, volgende week dinsdag in München.

Bij Bayern München ontbreken Arjen Robben, Franck Ribéry, Holger Badstuber, David Alaba en Sebastian Rode bij de kraker in Camp Nou. Robert Lewandowski nog een slag om de arm over zijn inzetbaarheid. De Poolse spits zal mogelijk spelen met een gezichtsmasker omdat hij afgelopen woensdag een gebroken kaak en een hersenschudding overhield aan het bekertreffen met Borussia Dortmund.

De Europese voetbalbond (UEFA) heeft Nicola Rizzoli aangewezen als scheidsrechter voor de halve finale in Camp Nou. Het is de eerste keer dat de
43-jarige Italiaan een wedstrijd tussen de Spaanse en de Duitse topclub leidt. De Italiaan floot afgelopen zomer op het WK de finale in Brazilië, die Duitsland ten koste van Argentinië won. Welke scheidsrechters bij de return in München in actie komen, wordt begin volgende week bekend gemaakt door de UEFA.

De halve finale wordt live uitgezonden bij Sport1 en NPO3. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.