Nieuws Februari 2013

Voorbeschouwing Valencia - Barça

Valencia is zondagavond de tegenstander van Barça. De wedstrijd begint om 19.00 in Estadio Mestalla. De uitwedstrijd tegen Los Che is voor FC Barcelona altijd lastig, zo vertelde ook Jordi Roura tijdens de persconferentie van zaterdag. “In de laatste seizoenen hebben we maar één keer gewonnen in Valencia, dus dit gaat een moeilijke wedstrijd voor ons worden”, aldus Roura, die ook voor deze wedstrijd de taak van Vilanova op zich neemt. De hoofdcoach van Barça werkt in New York aan zijn herstel en het is nog onduidelijk wanneer hij definitief als hoofdcoach terugkeert.

De Catalaanse coach vervolgde de persconferentie met: “Sinds de aanstelling van Ernesto Valverde heeft Valencia vijf van de laatste zeven competitiewedstrijden gewonnen. Dit werd bereikt door geconcentreerd te voetballen. Hiermee bewijst Valencia heel gevaarlijk te zijn.” Roura doelde op het feit dat alleen Real Madrid en Rayo Vallecano in Mestalla gewonnen hebben. De coach van de Blaugrana's vindt tevens deze wedstrijd heel belangrijk in de strijd voor het kampioenschap. “Hoe lastig het ook altijd is tegen Valencia, deze wedstrijd moet gewonnen worden. Als dat gebeurt, zetten we een grote stap in de goede richting. We moeten ons dus volledig op de wedstrijd richten en zorgen dat we de drie punten pakken”, verklaarde hij.

Vervolgens werd er tijdens de persconferentie ook nog even stil gestaan bij Isaac Cuenca, die voor de rest van het seizoen aan Ajax verhuurd wordt om wedstrijdritme op te doen. “We hebben als Barça met Cuenca gesproken over deze mogelijkheid. De jonge vleugelaanvaller wil spelen en wij zien in Ajax de perfecte club om wedstrijdritme op te doen. Nadat Vilanova zijn goedkeuring gegeven heeft, was het snel beslist”, aldus Roura.

Tot slot heeft de coach de selectie bekend gemaakt, die zondagmorgen afreist naar Valencia. Die is op één wijziging na hetzelfde als de selectie voor Real Madrid van afgelopen woensdag. Martín Montoya heeft de plaats ingenomen van Marc Bartra, zodat de selectie er als volgt uitziet: Valdés, Pinto, Montoya, Alves, Piqué, Mascherano, Puyol, Alba, Adriano, Busquets, Song, Thiago, Xavi, Fàbregas, Iniesta, Pedro, Alexis, Villa en Messi.

De wedstrijd is live op Sport 1 te zien. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook en Hyves van de Fan Club Barcelona.

Over drie weken staat de thuiswedstrijd van Barça tegen Sevilla op het programma. Deze wedstrijd zal in Camp Nou gespeeld worden en is door de Fan Club aangegrepen voor een fanreis. Nederlandse en Belgische leden van de Fan Club kunnen tijdens deze fanreis genieten van Barcelona en natuurlijk ook FC Barcelona. Mocht u interesse hebben, klik dan hier.