Nieuws Augustus 2009

VS tour zeer geslaagd

Niet alleen heeft Barça op het veld een goede voorbereiding gehad ook financieel kan de club tevreden terug kijken. Het is bekend dat voetbal niet zo populair is als de echte Amerikaanse sporten maar wat betreft toeschouwers hadden ze niet te klagen. Het eerste duel in LA had met 93.317 toeschouwers een uitverkocht stadion. Zo veel mensen waren niet in het stadion geweest sinds WK finale van ‘94. Het tweede duel trok 66.848 toeschouwers aan. En de derde wedstrijd 62.572. Naar het schijnt heeft Barcelona rond de 5 miljoen verdiend aan de tour. Ook sportief kon Guardiola het een en ander uit proberen. Vooral de jonge garde kwam veel aan spelen toe. Spelers als Jeffren, Pedro en Muniesa lieten een goede indruk achter.