Nieuws Februari 2011

“We moeten aanvallen”

Arsène Wenger, de coach van Arsenal, is overtuigd dat zijn team kans maakt op de overwinning als zijn spelers aanvallend spelen. “Ik geloof dat als we Barcelona goed onder druk zetten we kansen kunnen creëren”, aldus de coach op de website van Arsenal. “Of het ook mogelijk is om die speelstijl vast te houden in Camp Nou is de vraag, maar hier (Emirates Stadium) zijn we op ons sterkst en zullen we Barça zeker proberen te verslaan.”

De coach zegt over de aanstaande wedstrijden in vergelijking met die van het vorige seizoen (2-2 in Londen en 4-1 in Camp Nou): “Het is een andere situatie. We zijn nu veel beter in vorm dan toen; niet alleen fysiek maar ook mentaal. Vorig jaar waren een aantal belangrijke spelers van ons niet beschikbaar, zoals Robin van Persie, en sommige waren nog niet 100%. Daarnaast vind ik dat het team gegroeid is als geheel; volwassener. Dat gezegd hebbende, vind ik ook dat het team van Barcelona sterker is geworden dit jaar.”

Ook in Londen is er veel lof over de aanvallende kwaliteiten van FC Barcelona, maar Wenger is ook bedacht op het positiespel van de spelers van Guardiola als ze niet de bal hebben. “Ze zijn niet alleen goed in aanvallen, ze verdedigen ook erg goed en het is belangrijk voor ons om niet door hen onder druk gezet te worden.” Daaraan voegt Wenger aan toe: “Vorig jaar waren we toeschouwers van Barça tijdens de wedstrijden. Daar hebben we van geleerd en we zullen het hen deze keer zeker niet gemakkelijk gaan maken.”