Nieuws Oktober 2021

Week van de waarheid breekt aan

Deze week, met de wedstrijden tegen Valencia, Dynamo Kiev en Real Madrid voor de boeg, is een essentiële om te laten blijken dat het vertrouwen in Barça weer terug kan komen.
Zondag 17 oktober om 21.00 uur de thuiswedstrijd tegen Valencia. Winst is absoluut noodzakelijk, niet alleen om Valencia voorbij te gaan op de ranglijst, maar ook om aansluiting te houden met de kop van de Priméra Division. Ook de traditionele concurrenten van Barça laten de nodige punten liggen. In deze competitie is dus nog niets verloren en alles mogelijk, maar als de drie punten niet gepakt worden, zal dat ongetwijfeld wat doen met Koeman en zijn selectie.
Dan volgt in de vroege woensdagavond van 20 oktober om 18.45 uur de Champions League wedstrijd tegen Dynamo Kiev. Ook in Camp Nou. Verlies of zelfs maar een gelijkspel zal de kansen op overwintering in de Champions League drastisch doen verminderen, zo niet onmogelijk maken. Iets dat in de jarenlange traditie van Barça in de Champions League niet voorkomt.
Als klap op de vuurpijl deze week is El Clasico zondagmiddag 24 oktober om 16.15 uur. Ook een thuiswedstrijd, drie op een rij. De bijzondere sentimenten rondom deze wedstrijden maken alles mogelijk, maar winst op de aartsrivaal zal het geloof in de wederopstanding van Barça een spectaculaire boost geven.
Kortom, met deze drie toppers in het vooruitzicht kan de wereld van Fc Barcelona er over een week heel anders uitzien.

het