Nieuws April 2013

Wist u dat?

- FC Barcelona sinds 20 oktober 2009 in de Champions League ongeslagen is in het eigen Camp Nou? Rubin Kazan won toen in de groepsfase met 1-2 van Barça.
- Paris Saint-Germain pas voor de tweede keer de kwartfinales van de Champions League heeft behaald?
- De ploeg uit de Franse hoofdstad in het seizoen 1994/1995 de Catalanen uitschakelde in de kwartfinale? AC Milan won vervolgens over twee wedstrijden de halve finale.
- Olympique Lyon de laatste Franse ploeg was die in Camp Nou mocht aantreden? Barcelona stuurde de Fransen in het seizoen 2008/2009 met een 5-2 nederlaag huiswaarts.
- Barça onder leiding van arbiter Björn Kuipers twee keer won, een keer gelijkspeelde en een keer verloor?
- Alle goals van Paris Saint-Germain in de Champions League zijn gescoord binnen het zestienmetergebied?
- Xavi Hernández de meeste passes heeft gegeven in de Champions league? Maar liefst 930 keer! Dat zijn er 411 meer dan de nummer twee in het klassement.
- Jordi Alba, Adriano, Song, en Piqué bij een gele kaart geschorst zijn voor de halve finale? Lavezzi en Thiago Silva in hetzelfde schuitje zitten?
- Lionel Messi samen met Cristiano Ronaldo en Burak Yilmaz eerste staat op topscoorderslijst van de Champions League? En alle drie de aanvallers tot nu toe acht keer scoorden?