Nieuws April 2013

Wist u dat?

Er zijn genoeg wetenswaardigheden over de duels tussen Bayern München en FC Barcelona. Wij hebben voor u als fan een selectie gemaakt.

Wist u dat?
- Dit de vierde keer is dat Bayern München en FC Barcelona elkaar loten in een Europees toernooi?
- De Catalanen al tien jaar ongeslagen zijn in Duitsland? Barça nog nooit in München won? Twee keer werd er gelijk     gespeeld en een keer verloren.
-FC Barcelona zich 13 keer heeft gekwalificeerd van de 17 ontmoetingen met een Duitse club in de knockout fase?
- Bayern dit seizoen hard speelt? 'Der Rekordmeister' maakte al 137 overtredingen en ontving 24 gele kaarten. Meer dan welk team dan ook in de Champions League.
- Manuel Neuer, Dante en Thomas Müller alle wedstrijden hebben gespeeld in de Champions League? Lionel Messi stond alle Europese duels van dit seizoen op het wedstrijdformulier namens Barça.
- Dante, Luis Gustavo en Philipp Lahm op scherp staan bij de Duitse kampioen? Krijgen zij vanavond geel dan zij geschorst voor de return in Camp Nou. Aan de kant van FC Barcelona moeten Gerard Piqué, Jordi Alba en Alexander Song op hun tellen passen. Mario Mandzukic en Adriano Correia zijn vanavond al geschorst.
- FC Barcelona het laatste onderlinge duel gemakkelijk won? In de voorbereiding op het vorige seizoen versloegen de Catalanen de ploeg uit het zuiden van Duitsland met 2-0.
- Allebei de linkervleugelverdedigers graag mee opkomen, klein van lengte zijn en groots in daden en maar een letter verschillen? Alba en Alaba in de Allianz Arena te zien, dinsdagavond om 20.45.

Hier onder kunt u discusseren over de wedstrijd tegen Bayern en als u de wedstrijd vanavond niet kan zien, via Twitter doet de Fan Club Barcelona live verslag van de wedstrijd.