Nieuws November 2014

Xavi evenaart Giggs

Afgelopen dinsdag heeft Lionel Messi het record van Raúl overgenomen wat betreft het aantal doelpunten in de Champions League. Daarnaast is er nog een jubilaris. Xavi Hernández maakte zijn opwachting in zijn 151e duel in het prestigieuze Europacup toernooi. Hiermee evenaart de middenvelder Ryan Giggs, die voor Manchester United uitkwam en nu assistent trainer is bij de ‘Red Devil’s’. Louis van Gaal liet Xavi op 16 September in de Champions League debuteren tegen Manchester United, de huidige club van de Nederlandse coach.

Na Xavi en Giggs hebben de meeste duels in de Champions League gespeeld, gevolgd door Iker Casillas met 146 duels. Paolo Maldini speelde 139 duels in de het Europese clubtoernooi. Op de vijfde plaats staat Clarence Seedorf met 131 wedstrijden.