Nieuws Maart 2017

Xavi: ''Het is een droom om Barça te coachen''

Clublegende Xavi heeft zich daags voor de belangrijke Champions League-wedstrijd tegen het Franse PSG uitgelaten over zijn mogelijke toekomst als hoofdtrainer van FC Barcelona. Nu Luis Enrique heeft aangekondigd na dit jaar te stoppen als hoofdtrainer van de club worden er al vele namen geopperd, en zelfs Xavi zou een optie kunnen zijn voor de clubleiding. In 2015 besloot Xavi met een Triplete afscheid te nemen als speler van de club, en inmiddels speelt hij al twee jaar bij Al-Sadd in Qatar. In gesprek met de Franse krant L'Equipe geeft Xavi aan dat hij op een dag wel trainer zou willen worden in Camp Nou, maar dat het daar nu nog te vroeg voor is.

''Mijn doel is om op een dag Barça te coachen. Je weet nooit wat er gaat gebeuren in de toekomst, het is natuurlijk niet alleen aan mij'', zegt de Catalaanse held. Xavi won talloze prijzen met de club en was vaak een sleutelspeler op het middenveld. ''Het ligt aan de mogelijkheden, de situatie, het moment en de omstandigheden. Het is zeker mijn droom.'' Xavi sprak ook nog over de rivalen van Barça, Atlético en Real Madrid. Hij is geen grote fan van de defensieve speelstijl die Diego Simeone met Atlético hanteert, maar geeft ook aan dat Simeone de spelers goed laat presteren. De spelers zelf zijn met hun gedachten niet bij de mogelijke opvolger van Luis Enrique. Op dinsdag werkte de selectie de laatste training voorafgaand aan het duel met PSG af, om zo optimaal voorbereid Camp Nou te betreden op woensdagavond. Barça moet een 4-0 achterstand ongedaan weten te maken, een schier onmogelijke opgave.