Nieuws Maart 2023

Zeer speciaal shirt voor El Clásico

Het logo van ROSALIA’S MOTOMAMI album zal prijken op het shirt dat de spelers as. zondag dragen tijdens El Clásico. Op zaterdag 25 maart zal het logo ook gedragen worden in de wedstrijd van de vrouwen tegen Real Madrid (in het Estadi Johan Cruijff). Dit alles natuurlijk in overleg met Spotify.

Eerder dit seizoen (in de wedstrijd op 16 oktober tegen Real Madrid) was het logo te zien van de Canadese singer-songwriter Drake op de shirts van de Barça spelers. Voetbal en muziek gaan prima samen!

MOTOMAMI is het laatste album van de Catalaanse zangeres ROSALIA. Internationaal bekend via de social media. Ter promotie hebben FC Barcelona en Spotify op hun sociale media filmpjes geplaatst om dit unieke gebeuren onder de aandacht van de fans te brengen. 1 filmpje is wel heel bijzonder. De “lijnentrekker” houdt zich niet aan het protocol maar kalkt het logo van MOTOMAMI op de grasmat.

Doelen:

1. nieuwe en innovatieve ervaringen voor voetbalfans om zo via de muziek nieuw publiek aan te boren.

2. Een platform voor artiesten om nieuwe kansen te creëren en zo meer verbinding met hun fans over de hele wereld te bewerkstelligen.

Een jaar geleden werd MOTOMAMI uitgebracht en het is nog steeds populair. Een record! Haar derde album kreeg de onderscheiding: Best Latin Rock or Alternative Album bij de 65e Grammy Awards. Met nummers als Despachá, La Fama, Saoko en Bizcochito. Honderden miljoenen keren gespeeld op Spotify!!

In 2022 was ze de meest te horen vrouwelijke artiest in heel Barcelona. Shirts met het logo zijn te koop. Het eerste shirt met het logo op de voorzijde en haar naam op de achterkant (met het nummer 1) is te koop voor 399,99 euro. Het tweede shirt is een gelimiteerd shirt (22 stuks) met glimmende letters en met de handtekeningen van de spelers. Kostprijs: 1.999.99 euro. Voor de liefhebbers!

Juli Guiu (vicepresident marketing FC Barcelona): de samenwerking tussen Spotify en FC Barcelona wordt steeds intenser. Mooi dat dit project nu loopt. Een verrassing voor onze fans over de hele wereld. Een mooi partnership. Een nieuw hoofdstuk in de samenwerking met Spotify.

Marc Hazan (Spotify): we zijn vereerd met deze samenwerking en het feit dat ROSALIA op het shirt komt. Ze is de meest populaire artiest op Spotify in 2022. Een uniek partnership met FC Barcelona. Op die manier brengen we voetbal en muziek samen.

Visca Barca en Spotify!!

Foto:fcbarcelona.com