Nieuws Mei 2013

Zes keer winst na een achterstand

FC Barcelona heeft dit seizoen veel veerkracht getoond in de Primera División . Maar liefst zes overwinningen kwamen tot stand na eerst achter te hebben gestaan.

De eerste keer dat Barça een achterstand moest zien goed te maken was in de tweede wedstrijd van La Liga. De Catalanen vochten zich terug in de uitwedstrijd tegen Osasuna. Na 74 minuten stond de club uit Pamplona nog met 1-0 voor, maar na twee goals van wie anders als Lionel Messi keerde de wedstrijd in het voordeel van FC Barcelona.

Drie weken later maakte de blaugranas het helemaal bont. De ploeg van Tito Vilanova keek na 47 minuten tegen een 2-0 achterstand aan, uit bij Sevilla. Cesc Fábregas maakte vervolgens in de 52e minuut de aansluitingstreffer maar het duurde tot de 88e minuut voor het gelijk werd. Opnieuw was het Fábregas die scoorde. Barça had genoegen kunnen nemen met een gelijkspel, maar dat deden ze niet want in de blessuretijd schoot David Villa de 2-3 binnen.

De eerste keer dat FC Barcelona zich moest terug zien te vechten in een thuiswedstrijd was tegen Atlético Madrid. Radamel Falcao had de bezoekers uit de hoofdstad na een half uur op voorsprong gezet. Heel lang kon Atlético niet genieten van de voorsprong. Met een mooie goal bracht Adriano correia de spanning terug in de wedstrijd. Sergio Busquets en twee doelpunten van Messi zorgde uiteindelijk voor een 4-1 overwinning.

De meest recente comeback in een uitwedstrijd was op 16 februari 2013. Uit bij Granada werd na een vroege achterstand met 1-2 gewonnen door twee doelpunten van Messi. Een week later moesten de Catalanen zich opnieuw terug knokken in de wedstrijd. En wederom was Sevilla de tegenstander. Gelukkig vonden Villa en Messi na rust het net en wonnen de Catalanen met 2-1.

Afgelopen zondag waren veel reizigers die mee waren met Fan Club Barcelona, getuige van de meest recente comeback. En wat een wedstrijd was het! In de eerste minuut nam Real Betis brutaal de leiding. Een paar minuten later was de stand alweer in evenwicht door een goal van Alexis Sanchez. De ploegen leken met een 1-1 tussenstand de kleedkamers op te gaan zoeken, maar Rubén Pérez dacht daar anders over. De Spanjaard schoot de bal heerlijk binnen en zette Betis op voorsprong. Amper tien minuten in de tweede helft haalde Villa de trekker over en bracht Barça op gelijke hoogte. Na de gelijkmaker kwam Messi het veld in, en amper een minuut binnen de lijnen scoorde de Argentijn uit een vrije trap de 3-2 binnen. In de 70e minuut was het opnieuw Messi die het net vond, en daarmee was de zesde keer winst na een achterstand een feit.