Nieuws Juli 2014

Zeven bekende spelers voor Enrique

Luis Enrique was in zijn vorige periode bij de blaugrana’s, tussen 2008 en 2011, trainer van Barça B. Van het team wat hij coachte, maken nu zeven spelers deel uit van de hoofdmacht van de Catalanen. De zeven spelers zijn
Gerard Deulofeu, Rafinha Alcántara, Jordi Masip, Pedro Rodríguez, Sergi Roberto, Marc Bartra en Martín Montoya.

Gerard Deulofeu trok in de jeugd van Barça al de aandacht van Luis Enrique. Door zijn karakter, snelheid en explosiviteit maakte de aanvaller in het seizoen 2010/11, op 16 jarige leeftijd zijn debuut voor Barça B in de met 4-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen Córdoba. Het daarop volgende seizoen werd Deulofeu definitief speler van de Catalaanse beloften.

Rafinha Alcántara, het jongere broertje van Thiago, maakte in het seizoen 2010/11 zijn debuut voor Barça B in de thuiswedstrijd tegen Girona. Net als Deulofeu, maakte ook Rafinha het seizoen erna de overstap naar dit elftal. Vorig seizoen werd de middenvelder door Barça uitgeleend aan Celta de Vigo, waar Luis Enrique hoofdcoach was. Hier maakte Rafinha de nodige speelminuten, want hij kwam in
32 wedstrijden in actie, waarin hij vier maal wist te scoren.

Jordi Masip is een van de nieuwe keepers. In het seizoen 2009/10 maakte Masip zijn debuut in Barça B, in de uitwedstrijd tegen Valencia Mestalla. In de vijf seizoenen die volgde, groeide hij uit tot de vaste keeper van het beloften elftal van de blaugrana’s.

Pedro Rodriguez maakte in het seizoen 2008/09 in 27 duels zijn opwachting voor Barça B en was hiermee een belangrijke speler voor Lucho. Daarnaast speelde hij in veertien wedstrijden voor het eerste elftal van de Catalanen.

Sergi Roberto maakte in 2009/10 zijn debuut bij de Catalaanse beloften. In dit seizoen speelde hij 29 wedstrijden, en was al snel een van de belangrijke krachten van het elftal.

Ook Marc Bartra werd in het seizoen 2009/10 aan de selectie van Luis Enrique toegevoegd. Op 14 Februari 2010 maakte de verdediger zijn debuut voor de hoofdmacht van Barça tegen Atlético Madrid. Vorig seizoen maakte Bartra definitief de overstap naar de hoofdselectie.

Martín Montoya maakte in het seizoen 2010/11 definitief de overstap naar de beloften van Barça. Dit seizoen maakte de verdediger ook zijn debuut voor het eerste elftal in de uitwedstrijd tegen RCD Mallorca. In de seizoenen die volgden, speelde Montoya 51 duels voor Barça B.