15 jaar Fan Club Barcelona!

Op 9 april 2014 was het precies vijftien jaar geleden dat de Fan Club Barcelona het levenslicht zag in Nederland. Dit bijzondere lustrum mag natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan en daarom heeft het bestuur van de fanclub het kalenderjaar 2014 uitgeroepen tot lustrumjaar. Op deze pagina een overzicht van alle activiteiten die de fanclub tot dusver heeft georganiseerd.

Maar eerst gaat een bijzonder dankwoord uit naar alle vrijwilligers die zich nog altijd met hart en ziel inzetten voor de Fan Club Barcelona. Uiteraard geldt onze hartelijke dank ook voor alle oud-vrijwilligers, die een essentieel deel bijgedragen hebben aan dit lustrum. We hopen gezamenlijk de weg naar een volgend lustrum te mogen bewandelen!

Natuurlijk danken wij ook u, onze trouwe leden én bezoekers van onze website, voor uw steun, of u nu vanaf moment één of daarna bij ons bent. Zonder u hadden wij dit vijftienjarige jubileum niet kunnen bereiken en we hopen dat we de komende jaren niet alleen veel voetbalsuccessen maar ook mooie fanclubmomenten met u als Barça-fan mogen delen. Forza Barça!

WInnaar Selfie actie 2014

Selfie-actie

Eind oktober startte de Fan Club Barcelona een nieuwe jubileumactie, de ‘Barça Selfie’-actie. De bedoeling was simpel: de leukste selfie gerelateerd aan FC Barcelona maken en een origineel Barça-shirt winnen!

De fanclub ontving vele leuke selfies en de bezoekers van de Facebook-pagina van de fanclub hebben druk hun stem uitgebracht met de like-knop.
Toch was er één inzending die er meteen uitsprong en dat was de selfie met de tattoo van Lionel Messi, ingezonden door Jermain en Fenna. Zij kregen na de bekendmaking eind 2014 dan ook een origineel thuis- of uitshirt met bedrukking thuis gestuurd.

Cover jubileum uitgave 15-3
Jubileum-uitgave fanclubmagazine

Ook de redactie van het fanclubmagazine kon het jubileum natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom werd het derde nummer van vorig seizoen een bijzonder jubileumnummer dat naast de gebruikelijke artikelen ook met een speciale jubileumbijlage in de brievenbus viel. Voor de gelegenheid schitterde de naam van het magazine, ‘Barcelona’, in toepasselijke gouden letters.

De jubileumbijlage was een fotospecial met de mooiste foto’s uit de afgelopen vijftien jaar van de Fan Club Barcelona. Zo begint de bijlage met een aantal voormalige Nederlandse Barça-spelers die het fanclubmagazine met hun foto op de cover in hun handen houden!
Cover 15-3Ook wordt er aandacht besteed aan de beginperiode van de fanclub, de twee Nederlandse trainers die tijdens het bestaan van de fanclub de Barça-touwtjes in handen hebben gehad, en een fotocollage van Nederlandse spelers die zich de afgelopen vijftien jaar blaugrana mochten noemen.

Grote buitenlandse sterren als Rivaldo en Ronaldinho worden natuurlijk niet vergeten en aan huidige sterspeler Lionel Messi is een hele pagina gewijd. Tevens passeren Catalaanse grootheden de revue, zoals Carles Puyol, Xavi en Andrés Iniesta, en uiteraard onbreekt Pep Guardiola niet. Als fanclub hebben we sinds 9 april 1999 drie Champions League finales mogen meemaken, waar we ook even bij stilstaan, en de fotospecial wordt afgesloten met een reeks elftalfoto’s uit diverse seizoenen.

Een bijzonder nummer dat een mooi jubileum als deze een extra gouden randje geeft!

SfeerPenyabijeenkomst ‘XL’

Voor de eerste Clásico van het seizoen 2014/15 besloot de Fan Club Barcelona om met het oog op het jubileum de gebruikelijke penyabijeenkomst extra bijzonder te maken. Ditmaal viel deze op zaterdag 25 november met als locatie het vertrouwde Rat Verlegh stadion van NAC Breda. Samen met meer dan 150 leden, familieleden en introducées kon de feestelijke namiddag beginnen!
Allereerst verwelkomde de fanclub een bijzondere gast: Raf Willems, auteur van onder andere ‘Barça, Barçaaa’. Niet alleen signeerde hij zijn boek voor de liefhebbers, maar tevens las hij voor aanvang van de wedstrijd een stukje voor uit ‘Barça, Barçaaa’ over Andrés Iniesta. Dankzij de Johan Cruyff Foundation werden kinderen en ouders verblijd met leuke polsbandjes en pennen.
Ondanks de tegenvallende Clásico, die met 3-1 door Real Madrid gewonnen werd, heerste er een uiterst gezellige sfeer. Na de wedstrijd was er de gebruikelijke loterij, die ditmaal feestelijk veel prijzen had, met als hoofdprijs een door Lionel Messi gesigneerd shirt én een hippe Messi Space Scooter! Ook was er de mysterieuze vraagtekenprijs, die pas na loting bekendgemaakt werd. Na afloop deelde de fanclub nog blaugrana-gekleurde snoepjes uit die bij jong én oud erg in trek waren, en was er een einde gekomen aan deze geslaagde penyabijeenkomst. Op naar de volgende!

Kijk HIER voor foto’s van de penyabijeenkomst.