Nieuws Januari 2011

12 magische momenten voor Messi

Nu Messi is uitgeroepen tot beste speler van het jaar 2010, is het een mooi moment om twaalf magische momenten van Messi in 2010 op een rij te zetten. Het is moeilijk om de twaalf beste momenten te kiezen uit een prachtig 2010 voor Messi. Maar de hieronder genoemde twaalf momenten zijn zeker onvergetelijke gebeurtenissen in een onvergetelijk jaar.

- 10 januari: In de wedstrijd tegen Tenerife (0-5) wist Messi een hattrick te maken, waarbij zijn derde doelpunt, een wonderschone stift, een doelpunt is om te onthouden.
- 16 januari: In de wedstrijd tegen Sevilla (4-0) wist Messi zijn 100ste doelpunt te maken voor Barça, hij is de jongste speler die deze mijlpaal weet te bereiken.
- 14 maart: in de wedstrijd tegen Valencia (3-0) wist hij weer een hattrick te maken en deze werden allemaal in de tweede helft gemaakt.
- 17 maart: In de thuiswedstrijd tegen Stuttgart (4-0) wist hij weer twee doelpunten te maken.
- 21 maart: In het La Romareda, wist Messi tegen Real Zaragoza weer een hattrick te maken.
- 6 april: Messi schrijft geschiedenis door vier keer te scoren tegen Arsenal in de Champions League kwartfinale. Deze goals brachten hem op gelijke hoogte met Rivaldo als Europees topscoorder van FC Barcelona.
- 10 april: Messi maakt het eerste doelpunt in Bernabeu tegen Real Madrid (0-2).
- 16 mei: In de kampioenswedstrijd tegen Real Valladolid (4-0) weet Messi twee keer te scoren. Barça werd kampioen en Messi topscoorder van de Primera División.
- 22 mei: Na de finale van de Champions League was het duidelijk, dat Messi ook topscoorder is van de Champions League.
- 21 augustus: In de thuiswedstrijd tegen Sevilla (4-0) weet Messi wederom een hattrick te scoren en Barça wint mede daardoor de Spaanse Supercup.
- 30 september: Messi ontvangt de Gouden Schoen als Europees topscoorder, hij is hier na Ronaldo de tweede Barça-speler die dit weet te bereiken.
- 29 november: In de thuiswedstrijd tegen Real Madrid (5-0) stelt Messi, David Villa twee keer in staat om te scoren.