Nieuws April 2009

Abidal terug bij selectie

Eric Abidal, een van de laatste spelers die zich nog in de ziekenboeg van Barça bevond, kreeg zaterdag vier uur voor de wedstrijd tegen Recreativo te horen dat hij op de reservebank mocht plaatsnemen. Daarmee kwam een einde aan een behoorlijk lange revalidatie. De franse linksback viel niet in, maar kan wellicht dinsdag tegen Bayern München zijn eerste speelminuten in lange tijd krijgen. Eric miste negen wedstrijden door een spierblessure die hij op 21 februari opliep in de derby tegen Espanyol maar werd goed vervangen door Sylvinho en Cáceres.

Barcelona neemt al zijn sterren mee naar München. Alleen Márquez is geschorst. Op zondag werd op het trainingscomplex achter gesloten deuren geoefend. Alves, Gudjohnsen en Valdés mochten het rustig aandoen, daar zij met fysieke ongemakken uit de wedstrijd tegen Recreativo waren gekomen.