Nieuws Juli 2023

Oriol Romeu terug bij Barça

De komende 3 seizoenen zal Romeu te bewonderen zijn bij FC Barcelona. Girona en Barça hebben een overeenkomst gesloten. Binnenkort zal Oriol gepresenteerd worden. Oriol is 31 jaar oud en een echte Catalaan.

Terug bij de club waar hij in 2004 zijn entree maakte op La Masia. Vanaf die tijd alle jeugdelftallen doorlopen. Gespeeld onder Luis Enrique. Ervaring opgedaan in de Segunda División. Oriol maakte zijn debuut in het 1e team in het seizoen 2010/11 (onder Pep Guardiola).

Aan het einde van dat seizoen maakte Oriol de overstap naar Chelsea. En niet zonder succes; de Champions League werd veroverd. Valencia en Stuttgart moesten er aan geloven.

Daarna speelde hij 7 seizoenen voor Southampton. Favoriet bij de toeschouwers. 256 wedstrijden in 7 seizoenen.

Romeu maakte in september 2022 de overstap naar Girona. Bijna altijd in de basis, weinig blessures: van grote waarde voor Girona. Eindresultaat was dan ook een 10e plaats in de rangschikking van La Liga. Een buitengewone prestatie!!

Romeo kent FC Barcelona, kent het aanvalsspel en zeer zeker nog een aantal spelers. Xavi is erg blij met deze speler, die vooral op het middenveld goed uit de voeten kan.

Oriol, namens de Fan Club Barcelona Olanda, van harte welkom bij deze schitterende club en heel veel succes!!

Visca Barça!!

foto:fcbarcelona.com