Nieuws April 2012

Afellay: "Ik ben zo blij met mijn rentree"

Ibrahim Afellay stond na de uitwedstrijd tegen Rayo Vallecano voor in het Spaans de aanwezige pers te woord. “Ik hoop je volgend jaar in het Catalaans te woord te kunnen staan”, vertelde de 26-jarige Ibi aan Barça TV. De laatste wedstrijd die Afellay voetbalde voor Barça was op 17 september 2011 in de thuiswedstrijd tegen Osasuna.

De voormalig PSV'er was blij met zijn rentree: “Ik voetbal gewoon heel graag, dus ik ben heel blij dat ik weer terug ben. Je weet dat het moment op een dag weer komt, maar je weet niet wanneer. Gelukkig is dat moment nu gekomen. Ik heb erg hard gewerkt aan mijn revalidatie en hoop dit seizoen nog meer minuten te mogen maken.”

Josep Guardiola haalde Afellay een kleine anderhalf jaar geleden naar Catalonië. De Oranje-international gaf ook zijn mening over het vertrek van zijn huidige coach: “Guardiola in één van de beste coaches van de wereld, maar Tito Vilanova is bijna hetzelfde. Ze hebben jarenlang met elkaar samenwerkt en deden bijna alles al samen. Ik denk niet dat er veel zal gaan veranderen.”