Nieuws Augustus 2014

Afellay verhuurd aan Olympiakos

Nadat Ibrahim Afellay een dag eerder al in Athene werd gefotografeerd met een Olympiakos-sjaal om zijn nek, maakte
FC Barcelona zondag bekend dat de twee clubs een akkoord hebben bereikt over de aanvallende middenvelder.

De Griekse club huurt Afellay voor één seizoen van Barça. Olympiakos Piraeus is de kampioen van Griekenland en komt dit seizoen uit in de Champions League.

In Griekenland hoopt de 28-jarige Afellay zijn oude niveau weer te behalen.
Sinds zijn overstap van PSV naar Catalonië in 2010 speelde Ibrahim, mede door blessureleed, slechts 35 officiële wedstrijden in het eerste elftal. In het eerste seizoen bij Barça kreeg hij regelmatig speelminuten, maar door zijn zware kruisbandblessure op 22 september 2011 kon Afellay zes maanden niet voetballen. Het seizoen 2011/2012 speelde Ibrahim nog wel vijf wedstrijden aan het einde van dat seizoen.

Voor de Nederlander is het niet de eerste keer dat hij door Barça wordt verhuurd.
In het seizoen 2012/2013 werd Ibi voor een seizoen verhuurd aan Schalke 04. Daar speelde hij helaas maar tien competitieduels, waarin hij twee keer scoorde, door meer blessureleed. Vorig seizoen keerde Afellay terug naar Barcelona, maar coach Tata Martino had weinig vertrouwen in de Nederlander en gunde hem slechts in twee wedstrijden speelminuten. Het contract van Ibrahim Afellay bij FC Barcelona loopt in de zomer van 2015 af.