Nieuws Oktober 2013

Alexis: "Kritiek maakt me beter"

In zijn derde seizoen bij Barça is Alexis Sánchez goed op weg. De Chileense spits heeft namelijk in de eerste tien wedstrijden al vier keer gescoord. Toch weet de aanvaller dat er dit seizoen nóg kritischer naar hem gekeken wordt: “Hoe hard je als spits werkt, je wordt afgerekend op doelpunten. Het verandert allemaal als je scoort.” Alexis heeft in zijn periode bij Barça al kritiek te verduren gekregen. “Dit heeft me alleen maar sterker gemaakt”, reageerde de Chileen, die vervolgde met: “Na iedere wedstrijd, zelfs als ik wél gescoord heb, probeer ik naar punten te zoeken die ik aan mezelf kan verbeteren.”

Alhoewel de trainer en zijn medespelers vertrouwen in hem hebben, voelt Alexis dat hij nog geen reguliere basisplaats verdient. “Er zijn meer belangrijke aanvallers, zoals Tello en Pedro”, verklaarde de aanvaller.

Tot slot blikte de Alexis alvast vooruit naar de wedstrijd van dinsdagavond tegen AC Milan. “Vorig jaar hebben we hier met 2-0 verloren, dus ze hebben al laten zien dat we rekening met hun moeten houden. Om te domineren, moeten we 90 minuten lang geconcentreerd blijven voetballen.”