Nieuws December 2010

Alves wil verlengen bij FC Barcelona

Dani Alves wordt al lange tijd in verband gebracht met een mogelijk vertrek bij FC Barcelona. Zijn huidige verbintenis loopt medio 2012 af en beide partijen onderhandelen al enige tijd over een langere contractuele samenwerking.

Guardiola hoopt dat Dani Alves ook de komende jaren voor FC Barcelona speelt. Het contract van de dynamische rechtsback loopt in 2012 af en Alves staat in de belangstelling van diverse clubs, maar Guardiola hoopt dat hij blijft. ”Hij is enorm belangrijk voor de balans in de ploeg”, zei Guardiola na de 5-0 zege op Real Madrid op de website van zijn club. “Ik hoop dat we snel een akkoord bereiken over een nieuw contract. Hij is hier beter af dan bij een andere club.”

Na afloop van El Clásico heeft de Braziliaan laten weten dat hij bij zijn huidige club wil blijven: “Mijn prioriteit is om verder te gaan bij Barcelona, maar ik wil voorlopig genieten van het contract dat ik nu heb. Als iedereen wil, dan kunnen we langer doorgaan. Daar heb ik wel oren naar en dat is eveneens mijn intentie. Ik heb nog achttien maanden over van mijn huidige contract, dus er is geen enkele druk om een nieuwe verbintenis te tekenen, maar ik verwacht een positieve uitkomst.”

Alves kwam in 2008 van FC Sevilla naar FC Barcelona. In zijn eerst twee seizoenen maakte de verdediger acht goals en gaf hij 21 assists. Dit seizoen staat de teller na dertien competitieduels op een treffer en twee assists. De 27-jarige Braziliaan heeft altijd aangegeven ooit terug te willen keren naar zijn oude liefde Sevilla.