Nieuws Februari 2012

Barça A1 - Ajax A1 0-3

Voorafgaand aan de top wedstrijd Barça - Valencia, was er woensdagavond nog een mooi voetbal affiche, namelijk Barça - Ajax. Alleen was dit een wedstrijd tussen beide A1 elftallen. Door sommige mensen werd het ook wel gezien als de wedstrijd tussen de twee beste jeugdopleidingen.

In de eerste drie kwartier was het een gelijk opgaande wedstrijd waarin Ajax een paar kansen kreeg en Barça maar zelden gevaarlijk werd. Onder het toeziend oog van een aantal oud Barça spelers, zoals Frank de Boer en Carlos Rexach, werd de rust bereikt met een 0-0 stand.

Na de rust konden de toeschouwers een andere wedstrijd zien. Het tempo was veel hoger en er waren doelpunten te zien. Zo wist het grote Deense talent van Ajax, Ficher, twee keer te scoren en Schoop wist ook een doelpunt mee te pikken. De Spaanse talenten van trainer Òscar Garcia, probeerde wel iets terug te doen, maar verder dan een kopbal net naast van Patri kwam Barça niet. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een 0-3 overwinning voor de Ajacieden en hierdoor kwam er een einde aan de goede reeks van Barça in de NextGen Series. Ajax speelt in de halve finale tegen de A-junioren van Liverpool.