Nieuws Februari 2017

Barça - Atl. Madrid 1-1

FC Barcelona en Atlético Madrid strijden om een plek in de finale van de Copa del Rey. Na de goede wedstrijd van Barça in de heenwedstrijd in Madrid, 2-1 winst (Suaréz, Messi),lijkt de ploeg uit Barcelona op rozen te zitten . Echter de ploeg beseft terdege dat men er nog niet is. De onderlinge statistieken van de afgelopen jaren geven Barça het nodige vertrouwen.

Nadat de gladiatoren het veld betraden met op de achtergrond het clublied van Barcelona in een goed gevuld (67.734 toeschouwers) Camp Nou heeft scheidsrechter Jesús Gil Manzano de wedstrijd in gang gezet. Direct wordt Barça onder druk gezet met even een hachelijk moment in de zestien van Barcelona. Barça begint slordig aan de wedstrijd. De eerste mogelijkheid voor Barça is in de 6e minuut. Suaréz krijgt een kans maar schiet via een been naast. De daarop volgende hoekschop levert niets op maar wel een counter voor Atlético waar Cillessen zich laat zien met een fantastische redding. Cillessen onderscheidde zich in de eerste tien minuten met enkele goede reddingen en hield Barça op de been!

Het eerste kwartier is duidelijk voor Atlético! Ze vergeten in deze fase te scoren. Barça heeft nog niet veel daar tegenover gezet en Atlético vecht voor zijn kans op de finale. Messi is tot nu toe onzichtbaar, lijdt vaak balverlies en toch dient er in de 28e minuut een mogelijkheid voor hem aan. Een goeie aanval van Barça eindigt bij Messi, diens schot eindigt in de handen van Moya. Naarmate de 1e helft begint de storm van Atlético te luwen en Barça krijgt steeds meer balbezit.

Goooooooooooooooooollllllll del Barçaaaaaaaaa!!

We schrijven minuut 43, vanuit het niets bouwt Barça aan een aanval, Messi wordt in de middencirkel aangespeeld, met een schijnbeweging legt die een aantal spelers in de luren. Hij sprint richting de goal van Atlético, omzeilt nog een speler en schiet vanaf zestien meter op doel. Moya pareert maar heeft de bal niet klem, Luis Suaréz is er als de kippen bij en scoort de 1-0! Tegen de verhouding. Tevens is dit de ruststand.

Barça begint stukken beter aan de wedstrijd dan in de 1e helft. Men zet Atlético onder druk en dat wordt Godin iets te machtig. Hij verlaat niet veel later het strijdtoneel en wordt vervangen door Correa. Kan Barça profiteren van deze aderlating bij Atlético?? Barcelona komt in de 56e minuut met tien man te staan nadat Sergi Roberto zijn tweede gele en dus rode kaart ontvangt, hierdoor mist hij de finale mits Barça zich hiervoor kwalificeert.

Nadat Roberto het veld verlaten had scoort Griezmann voor Atlético maar deze treffer wordt afgekeurd wegens buitenspel. In de herhaling valt te zien dat het geen buitenspel was en Barça dus goed wegkwam. Atlético krijgt met een man meer een aantal hoekschoppen te nemen echter deze zijn een stuk minder gevaarlijk sinds Godin geblesseerd het veld heeft verlaten. In de 69e minuut staan er weer evenveel spelers aan beide zijden. Carrasco maakt een domme overtreding op Arda en mag inrukken na zijn tweede gele kaart.

Er volgen enkele wissels bij beide teams, Cillessen krijgt geel voor tijdrekken, Saul krijgt ook geel voor een overtreding op Gomes. Messi neemt plaats achter de bal en poeiert hem op de lat! Met nog tien minuten op de klok krijgt Atlético een penalty cadeau van de scheidsrechter. Gameiro laat zich makkelijk vallen op een sliding van Piqué. Gameiro neemt zelf de penalty en schiet m via de lat over!! Het wordt alsnog 1-1.... Doelpunt Gameiro. Het kan nog een spannende slotfase worden! Suaréz scoorde weer, dit keer in buitenspelpositie.

Atlético zet aan in de slotfase. Corner op corner volgt voor de Madrilenen. Cillessen tast bij een corner mis zonder gevolgen. Een schot van Koke voorlangs wordt door alles en iedereen gemist. Ondertussen mag Suaréz gaan douchen na het ontvangen van zijn tweede gele kaart en dus rood! Ook hij mist de finale! Wat een boeiende slotfase!! Er komen 5 minuten blessuretijd bij, houd Barça stand?? Scheidsrechter Jesús Gil fluit voor het einde!!!

Dit was een finale in een halve finale! Met uiteindelijk FC Barcelona als winnaar over 2 wedstrijden. Barça gaat naar de finale van de Copa del Rey!!

Opstelling FC Barcelona: Cillessen, Piqué, Rakitíc('72 Iniesta), Denis Suaréz('61 Mascherano), Arda Turan('70 Busquets), Suaréz, Messi, Alba, S. Roberto, A. Gomes, Umtiti.

Opstelling Atlético Madrid: Moya, Filipe Luis, Godin('48 Correa), Savic, Juanfran, Gaitan('48 Lucas), Saul, Koke, Carrasco, Fernando Torres('61 Gameiro), Griezmann

Klik HIER voor de samenvatting van deze boeiende wedstrijd!