Nieuws Februari 2020

Barça dames winnen SuperCup

De Barça voetbaldames hebben zondag voor het eerst in hun historie de Spaanse Super Cup gewonnen. Ze versloegen de regerende kampioen Real Sociedad met 1-10! Real stond met de rust al met 0-6 achter. Torrejón was met 4 doelpunten topschutter, Alexia en Oshoala scoorden beiden 2 maal, Graham en Candela vonden beiden 1x het net. De blaugranes hadden vanaf het begin de wedstrijd onder controle. En prachtige één twee tussen Alexia en Patri gaf Marta Torrejón de mogelijkheid om haar prachtige eerste doelpunt te scoren. Slechts 2 minuten later scoorde Alexia zelf de 2de goal.Na een half uur volgt er mooi samenspel tussen Mariona en Graham, gaf Torrejón weet hier wel raad mee en scoort haar derde.

De sluizen gaan open

Het verzet van Real Sociedad is gebroken en de sluizen gaan open. Oshoala en Graham scoorden 2 x in 4 minuten tijd. De Barça dames waren nog niet klaar en Alexia scoorde op slag van rust nr 6. Slechts 5 minuten na rust, scoorde Oshoala nummer 7 en Graham’s schot werd niet goed gekeerd door de Baskische doelvrouw, en daar maakt Torrejón gretig gebruik van om nummer 8 te scoren. Na een uur spelen gaf Sociedad's Manu haar team iets om voor te juichen door tegen te scoren (1-8). Maar de vreugde was van korte duur toen Candela nummer 9 tegen de touwen schoot. Slechts 3 minuten later scoorde Torrejón nummer 10 na een prachtige voorzet van Lieke Martens.

De dames mochten na deze prestatie terecht de beker omhoog houden.

Barça dames: Paños, María León, Marta Torrejón, Mariona (Aitana, min 57), Alexia, Patri (Losada, min 57), Leila (Crnogorčević, min 27), Graham (Candela, min 57), A. Pereira, Oshoala, Martens.

Foto: www.fcbarcelona.com