Nieuws April 2021

Barça geen favoriet voor titel

Ronald Koeman heeft in de persconferentie in de aanloop naar de match tegen Villareal aangegeven dat hij Barcelona niet als grote favoriet voor de titel ziet. Hij probeerde de verwachtingen wat te temperen.
Er zijn vier kanshebbers voor de titel en je kunt je geen misstap meer veroorloven. De kapers liggen op de loer. Daarnaast is het in Spanje niet eenvoudig om zeven wedstrijden achter elkaar te winnen.
Hoewel Barça theoretisch het in eigen hand heeft, wil Koeman die kans niet groter maken dan deze is.
De uitwedstrijd zondag tegen Villareral is een eerste grote beproeving in de finale van het seizoen. Winst zou een enorme boost geven en natuurlijk heel veel vertrouwen richting de topper tegen AStletico madrid op 8 mei. Die wedstrijd moet sowieso gewonnen worden om kans op de titel te kunnen blijven maken.
Fc Barcelona kent geen nieuwe blessures na de midweekse wedstijd tegen Getafe en heeft ook Dembéle en Neto weer terug in de selectie. Alleen Ansu Fati en Coutinho ontbreken nog steeds.
De match tegen Villaeal is zondag 25 april om 16.15uur.