Nieuws September 2010

Barça-Hércules 0-2

FC Barcelona heeft een onverwachte nederlaag geleden. In Camp Nou werd het dankzij twee doelpunten van Valdez 0-2 voor promovendus Hércules.
Barça begon de wedstrijd met alle drie de nieuwe aanwinsten in de basis. Bij Hércules begon Royston Drenthe in de basis, Piet Velthuizen zat heel de wedstrijd op de bank.

Na 9 minuten was er de eerste goede kans voor de thuisploeg. Na een prachtige hakbal van Villa, kon Maxwell voorleggen. De inzet van Bojan miste echter net het doel. Barça bleef domineren en Hércules kwam amper tot niet over de middenlijn. Na de tweede overtreding van Mascherano, de eerste leverde hem geel op en de tweede had hem zelfs nog een gele kaart kunnen opleveren, kreeg Hércules een vrije trap. Na een slap schot van Valdez stuiterde de bal over de doellijn en zo kwamen de bezoekers geheel tegen de verhouding in op voorsprong: 0-1.
De openingstreffer betekende dat Hércules nóg meer achteruit ging spelen, waar Barça zichtbaar moeite mee had. Barça speelde gefrustreerd de eerste helft uit. Verder dan een schot van Villa en een kopbal van Pigue, kwam de thuisploeg dan ook niet meer.

Guardiola greep tijdens de rust in en bracht Xavi en Pedro in de ploeg. Barça ging meteen op zoek naar de gelijkmaker, maar Hércules bleek goed te kunnen verdedigen. Het catenaccio werd ingezet door de bezoekers, waar Barça bleef hopen op een geniaal moment van één van haar sterspelers. Xavi strooide met steekpasses, maar de bal wilde er niet in. Hércules kwam zelfs op een 0-2 voorsprong, opnieuw door Valdez. Slecht dekken van de thuisploeg betekende een buitenkansje voor de spits uit Paraguay.
Barça bleef domineren (80% balbezit), maar steeds weer was daar die uitstekend keepende Catalayud. Het lukte Barcelona niet de muur te slechten en zo leed het nu al haar eerste nederlaag van het seizoen.

Opstelling Fc Barcelona: Valdés, Adriano (60’: Alves), Piqué, Abidal, Maxwell, Mascherano (45’: Xavi), Keita, Iniesta, Bojan (45’: Pedro), Villa en Messi.

Gerelateerd nieuws