Nieuws Februari 2010

Barcelona boekte wereldwijd kijkersrecord

De Champions League finale tussen Barcelona en Manchester United in mei heeft wereldwijd 109 miljoen televisiekijkers getrokken. Voor het eerst in de geschiedenis is dat meer dan de NFL Super Bowl aan kijkers trok.
Die trok er 106 miljoen. Naast de 109 miljoen kijkers die de hele wedstrijd hebben gevolgd, waren er ook nog 97 miljoen die een deel van de wedstrijd hebben gezien.
De Superbowl is daarnaast voornamelijk bekeken in de USA, waar de CL-finale veel meer wereldwijd is.
Op de derde plaats van veel bekeken sportevenementen eindigde de F1 Grand Prix van Bahrein met 54 miljoen kijkers voor het gehele evenement.  Op vier en vijf eindigden de 100 meter finale van de WK-atletiek en de tennisfinale van Wimbledon.