Nieuws Mei 2009

Barcelona kent 19.544 finalekaarten toe

Dinsdagmiddag hield FC Barcelona een loterij waarin bekend werd gemaakt vanaf welk aanvraagnummer de club de kaartjes voor de Champions League finale in Rome zou gaan verkopen. Het bleek aanvraagnummer 17.350 te zijn. Vanaf dat nummer werd begonnen met het toekennen van de entreekaarten voor de Champions League finale in Rome.

Op haar website laat FC Barcelona weten dat men vanaf dinsdag begonnen is met het toekennen van de 19.544 entreekaarten die haar toegewezen zijn. ”Gedurende dinsdag gaat de club de entreekaarten toewijzen. Op elke aanvraag kunnen maximaal vier entreekaarten verkregen worden. Gedurende dinsdag en woensdag zal de club contact opnemen met de socio’s en de entreekaarten kunnen worden opgehaald vanaf 15 tot 21 mei a.s.”
Barça zegt dat de 19.554 toegewezen kaarten er 80% beschikbaar zullen zijn voor socio’s en penyes (15.635 entreekaarten) en 20% voor relaties van de Club (3.909 entreekaarten).
De nummers die dinsdag getrokken zijn hebben betrekking op het quotum entreekaarten exclusief voor socio’s, dat wil zeggen 12.508 plaatsen, exclusief de entreekaarten bestemd voor penyes.
FC Barcelona had afgelopen vrijdag haar website opengesteld voor aanvragen van entreekaarten. Dinsdag is deze mogelijkheid weer gesloten. Gedurende deze periode ontving zij 57.262 aanvragen die men in 26.883 aanvragen gegroepeerd heeft.

Flexibiliteit van de UEFA
Op het gebied van de entreekaarten heeft de UEFA de strikte regels flexibeler gemaakt zodat een socio de entreekaarten ook aan een andere socio of familielid kan geven mocht deze op het laatste moment verhindert zijn.
Zodoende kan een socio zijn entreekaart, door gebruik te maken van de website van FC Barcelona, afstaan aan een andere socio of aan een familielid in de eerste of tweede graad. In dat laatste geval dient het afstand doen van de entreekaart te gebeuren bij het kantoor van de FC Barcelona met overlegging van bewijs van verwantschap.
Alfons Godall, vice-president van de Club, meldde de socio’s dat de UEFA de bezitter van een entreekaartje zal contoleren op tenaamstelling en “dat degene die een entreekaart heeft die niet overeenkomt met de tenaamstelling het stadion niet in zal komen”.