Nieuws Oktober 2008

Barcelona maakt zaterdag statement tegen geweld

Komende zaterdag, in  de thuiswedstrijd tegen Atletico Madrid zal vanaf de tribune een statement worden gemaakt tegen geweld. Naar aanleiding van de onlusten afgelopen weekend bij Espanol-Barça, wordt nu actie gevoerd om dit soort uitspattingen in de kiem te smoren.
Na de warming up zal er door het stadion een boodschap klinken waarbij het geweld wordt veroordeeld en wordt ook ook stilgestaan bij de historie van de club in dit opzicht en het respect dat de club zelf uitdraagt op dit gebied. "No to violence, zero tolerance" zal de slogan zijn, die ook door de ballenjongens zal worden getoond.
Voor de wedstrijd zullen er pamfletten en stickers worden uitgedeeld en vlak voor de match begint zal men gevraagd worden om te gaan staan en een overdonderend applaus te laten horen als symbool van de support voor dit statement.