Nieuws Maart 2010

Barcelona - Stuttgart 4-0

Barcelona heeft voor de derde keer op rij de kwartfinale van de Champions League bereikt.
Was er vooraf nog enige vrees voor de Duitsers, gedurende de wedstrijd bleek dat ongegrond. Een geconcentreerd spelend Barcelona is geen moment in gevaar geweest.
Voor de wedstrijd was er nog een extra tegenvaller toen bleek dat Xavi door een blessure niet kon meespelen. Zijn plaats werd ingenomen door Yaya Touré, die dat met verve deed. Hij stond aan de basis van de eerste twee doelpunten. Reeds binnen een kwartier bediende hij Messi die even aanzette voor een dribbel en vervolgens de Stuttgarter doelman Lehmann het nakijken gaf met een prachtig schot. Tien minuten later waren de rollen omgedraaid. Messi gaf de bal aan de diepgaande Touré, die vervolgens Pedro het laatste tikje liet geven.
Als Stuttgart probeerde om aan te vallen, werden ze al ver voor het doel van Valdes onschadelijk gemaakt. Hij heeft dan ook geen enkele serieuze redding hoeven verrichten.
In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Barcelona controleerde en domineerde. Na een kwartier een prachtige actie van Dani Alves, die met een hakbal Messi in staat stelde om met een geplaatst tegendraads schot Lehmann wederom te passeren. Busquets viel uit met een blessure, waarvan de ernst vandaag zal worden bekeken. Hij werd vervangen door Zlatan Ibrahimovic, die zijn basisplaats had verloren aan de gretige Thierry Henry.
De wedstrijd was gespeeld en ging op slot. Noemenswaardig feit was nog de invalbeurt van Bojan in de laatste vijf minuten. Hij stond koud in het veld of Zlatan zette hem met een steekpass vrij voor de doelman, waarna hij beheerst scoorde en de eindstand op 4-0 bepaalde.

Vrijdag is de loting met twee Engelse, twee Franse, een Duitse, een Russische en een Italiaanse als mogelijke opponent.

Opstelling Barcelona: Valdes, Dani Alves, Piqué, Puyol, Maxwell, Yaya Touré, Busquets (66. Ibrahimovic), Iniesta (88. Bojan), Henry (78. Milito), Messi, Pedro.