Nieuws Augustus 2008

Barcelona wint beroep in zaak Messi

FC Barcelona is door de TAS (Tribunal Arbitration of Sport) in het gelijk gesteld om Lionel Messi niet voor de Olympische Spelen vrij te stellen. Vorige week nog besloot de FIFA dat clubs hun spelers moesten vrijgeven voor deelname aan de Olympische Spelen. Dit nadat er grote twijfel was ontstaan bij clubs die meedoen aan de voorronde van de Champions League. De Olympische Spelen staan namelijk niet op de FIFA agenda vermeld, de Champions League wel. Barcelona besloot Messi na de uitspraak van de FIFA alsnog naar China af te laten reizen, maar ging meteen (samen met Werder Bremen en Schalke 04) tegen de uitspraak in beroep bij de TAS. Vandaag besloot dit arbitrage instituut de clubs in het gelijk te stellen.

Of Barça Lionel Messi alsnog zal terugroepen is nog de vraag. Messi, die morgen de Spelen begint tegen Ivoorkust, heeft aangegeven wel zin te hebben in de Olympische Spelen en Barcelona heeft in de voorronde van de Champions League een enigzins gelukkige loting met of wel Beitar Jerusalem dan wel Wislau Krakow.