Nieuws Mei 2014

Bartomeu: “Vertrouwen in de spelers.”

De president van Barça, Josep Bartomeu heeft er alle vertrouwen in dat de Blaugrana’s kampioen zullen worden. De preses gaf aan Barça TV zijn reactie. “We zijn blij en tevreden, want we maken nog steeds kans op het kampioen te worden”, verklaarde Bartomeu. De president vervolgde met: “De wedstrijd thuis tegen Atlético Madrid is een finale. We zullen voor de winst vechten en ik heb, net als alle andere Culés alle vertrouwen in de spelers.”

Ook Andoni Zubizarreta heeft ook gereageerd op het gelijke spel tegen Elche. De technisch directeur vertelde: “Ons doel om nog steeds kans te maken op het kampioenschap is bereikt.” De voormalig keeper van het eerste Dream Team van FC Barcelona had het lastig in het laatste kwartier. “Bij ons leek het laatste kwartier niet lang genoeg te duren, terwijl bij Atlético Madrid de tijd voorbij kroop. Dat was een vreemde gewaarwoording”, aldus Zubizarreta. De technisch directeur is blij dat de wedstrijd in het eigen Camp Nou plaatsvindt. “Atlético Madrid speelt heel geconcentreerd en is daarom lastig te verslaan. Gelukkig spelen we in ons eigen stadion, waar we de steun hebben van onze eigen fans.”

Tot slot reageerde hoofdcoach Tata Martino op het gelijke spel. De Argentijn is opgelucht dat de grote concurrent, Atlético Madrid, ook punten heeft laten liggen. “Het resultaat is niet wat we wilden, maar door het gelijke spel in Vicente Calderón en de nederlaag van Real Madrid tegen Celta de Vigo hebben wij nog zicht op de titel”, vertelde de hoofdcoach. Over de wedstrijd zelf was Martino kort: “We zochten de hele wedstrijd naar een doelpunt. Ondanks het resultaat van de andere ploegen, moet Barça zelf winnen. Helaas heeft het anders uitgepakt.” Ook de Argentijn is blij met de laatste wedstrijd in Camp Nou: “We hebben nu het thuisvoordeel in de laatste wedstrijd. Hopelijk is het uitverkocht, want we kunnen de steun van alle supporters goed gebruiken.”