Nieuws Augustus 2014

Bartomeu: “We hebben veel geleerd”

FC Barcelona-voorzitter Josep Maria Bartomeu heeft in een interview met "The Times" verklaard dat de keuze voor Luis Suárez voor tumult heeft gezorgd, maar Bartomeu is ervan overtuigd dat de club de juiste beslissing heeft genomen om de Uruguayaan aan te trekken.

In het artikel kwamen ook de problemen met de FIFA over het contracteren van jeugdspelers en de controverse rond de komst van Neymar Jr aan bod. Daarover zei de voorzitter: “We hebben veel geleerd van vorig seizoen. Iedere club heeft wel eens een seizoen zonder een hoofdprijs, dat hoort bij voetbal en heeft geen negatieve impact gehad op de club. Ons imago heeft wel een deuk opgelopen door alle negatieve perikelen die naast het veld hebben plaatsgevonden, maar we zullen er alles aan doen om het imago van de club te herstellen.” De toenmalige vicevoorzitter Bartomeu nam de voorzittershamer in januari 2014 over van Sandro Rosell nadat die zijn taken had neergelegd door alle onvrede over zijn functioneren.

Op de vraag of de komst van Luis Suárez niet voor nieuwe problemen gaat zorgen, verklaarde Bartomeu: “Luis weet dat het bijtincident op het WK heel fout was. Daar heeft hij ook zijn excuses voor gemaakt. Iedereen weet dat het nooit meer mag gebeuren. De club zal er alles aan doen om Suárez te helpen om hem op de juiste wijze te laten voetballen én er voor te zorgen dat de misdragingen niet meer plaatsvinden. Voor ons is dat voldoende. We willen dat hij voetbalt zoals hij dat bij Liverpool deed. Laten we niet vergeten dat hij daar een goed seizoen speelde.”