Nieuws Maart 2011

Blessure Messi valt mee

Donderdagochtend was Messi voor het eerst na de interland verplichtingen, weer op het trainingscomplex van FC Barcelona. Hier vandaan ging hij gelijk door naar het ziekenhuis voor diverse onderzoeken om de ernst van de Blessure vast te stellen. Deze onderzoeken wezen uit dat het geen spierblessure was. Dit was natuurlijk goed nieuws voor Messi en FC Barcelona.

De komende dagen zal hij door de fysiotherapeut intensief behandeld worden om hem fit te krijgen voor de belangrijke wedstrijd van zaterdag tegen Villarreal. De komende dagen wordt bekeken of Messi inderdaad mee kan spelen in de zware uitwedstrijd tegen Villarreal.

Bondscoach Sergio Batista besloot dinsdagavond kort voor de wedstrijd van Argentinië tegen Costa Rica om de sterspeller van FC Barcelona niet op te stellen. Hij vond dat er geen onnodige risico’s genomen moesten worden met de beste speler van de wereld.