Nieuws September 2008

Bojan maakt debuut

Publiekslieveling Bojan heeft gisteravond zijn officiele debuut gemaakt voor Europees Kampioen Spanje. Bojan, 18 jaar nog maar, kwam in de 65e minuut in het veld, spelend met rugnummer 13.

Spanje speelde een goede wedstrijd waarin Armenie met maar liefst 4-0 werd verslagen. In de eerste helft waren Capdevila en Villa verantwoordelijk voor de 1-0 en de 2-0. In de slotfase liep Spanje nog uit naar de 4-0, door nogmaals Villa en Senna, vlak voor tijd.

Het duel vond plaats in Albacete, waardoor Iniesta in zijn geboortestreek zijn kunsten mocht vertonen. Verder speelden Xavi en Puyol namens de blaugranas mee. Puyol speelde de hele wedstrijd, terwijl Xavi na 73 minuten werd vervangen door Cesc. Spanje zet door dit resultaat een goede stap in de richting van het WK 2010 in Zuid-Afrika.