Nieuws Mei 2013

Camp Nou viert zondag de titel

Zondagavond zal Camp Nou het kampioenschap van FC Barcelona vieren, na de wedstrijd tegen Valladolid (aftrap om 21.00u). Afgelopen vrijdag arriveerde de felbegeerde trofee bij de Catalaanse club en gepoetst en al is deze er klaar voor om voor de 22e keer aan Barça gepresenteerd te worden.

Het grote feest begint zo rond 23.00u, wanneer de president van de Spaanse voetbalbond het zilverwaar aan Barça-aanvoerder Carles Puyol zal overhandigen. Daarna worden de supporters getrakteerd op een licht- en geluidshow met een hele schare aan verassingen, waaronder allerlei hoogtepunten op het scorebord van de weg die het team heeft afgelegd naar de vierde kampioenstitel in vijf jaar tijd. En uiteraard kan Camp Nou rekenen op muziek, vuurwerk en confetti!

Interessant genoeg vierde Barça drie jaar geleden, in 2010, ook de landstitel in Camp Nou met en na een wedstrijd tegen Valladolid. De thuisploeg won toen glorieus met 4-0.