Nieuws Augustus 2020

De Nations League roept

Internationale wedstrijden keren terug en in de eerste weken van september krijgen de Europese spelers van Barça de kans om hun land te vertegenwoordigen in de UEFA Nations League.

Ansu Fati en Sergio

Afgelopen donderdag 20 augustus maakte coach Luis Enrique de lijst met Spaanse spelers bekend die het opnemen tegen Duitsland en Oekraïne, en de naam van Ansu Fati viel op. De jonge voetballer werd voor het eerst opgeroepen en krijgt de mogelijkheid om zijn debuut te maken bij de senioren nadat hij zijn U21-debuut maakte in oktober 2019. Ondanks dat hij nog geen 18 jaar oud is, is de oproep een beloning voor zijn geweldig seizoen met FC Barcelona.

Sergio Busquets en Ansu, die hebben getraind bij Ciutat Esportiva, krijgen de kans om het op 3 september (20.45 uur CEST) tegen Duitsland te spelen in Stuttgart en op 6 september (20.45 uur CEST) tegen Oekraïne in het Alfredo Di Stefano-stadion.

Lenglet en Griezmann

De ploeg van Didier Deschamps heeft ook de UEFA Nations League op de agenda. Antoine Griezmann en Clément Lenglet zijn op de lijst gekomen om te spelen tegen Zweden (5 september om 20.45 uur CEST) en tegen Kroatië (8 september om 20.45 uur CEST).

Trincão en Semedo

De Portugese bondscoach Fernando Santos maakte op maandag 24 augustus de lijst met spelers bekend voor hun debuut in de Nations League. Francisco Trincão, een nieuwe aanwinst voor FC Barcelona die al een paar weken traint en op woensdag 26 augustus werd gepresenteerd, kon zijn eerste minuten bij het seniorenteam toevoegen.

Semedo en Trincão hebben de wedstrijd tegen Kroatië (5 september - 20.45 uur CEST, in het Do Dragao Stadion) en, op 8 september om 20.45 uur CEST, de wedstrijd tegen Zweden. Het is vermeldenswaardig dat Portugal, de huidige kampioen van de UEFA Nations League, in de volgende ronde van het nationale team in oktober tegen Frankrijk zal spelen omdat ze in dezelfde groep zitten; daarom is er de mogelijkheid van een wedstrijd tussen clubgenoten.

De Jong

De Nederlandse middenvelder zal ook deelnemen aan de openingswedstrijden van de UEFA Nations League voor Nederland, de regerend runner-up. Nederland v Polen (4 september, 20.45 uur CEST) en Nederland v Italië (7 september, 20.45 uur CEST) zijn de wedstrijden voor het team onder leiding van Dwight Lodeweges, de vervanger van Ronald Koeman.

Braithwaite

Denemarken - België (5 september, 20.45 uur CEST) en Denemarken - Engeland (8 september, 20.45 uur CEST) zijn de twee aanstellingen van de Nations League voor de Deense spits.

Aleñá, Riqui Puig, Pedri, Iñaki Peña en Miranda

Aleñá, die op woensdag 26 augustus deelnam aan de trainingen in Ciutat Esportiva, Pedri, die afgelopen donderdag 20 augustus werd voorgesteld, Miranda, die ook een paar sessies heeft meegedaan op Ciutat Esportiva, Riqui Puig en Iñaki Peña zijn opgeroepen door het Spaanse U21-team. Tegen Macedonië (3 september) zal het team van Luis de la Fuente hun kwalificatietraject voortzetten voor het Europees U21-kampioenschap van volgend jaar.

Rei Manaj

De Albanese aanvaller van Barça B is opgeroepen om te spelen in de eerste twee rondes van de Nations League. Wit-Rusland - Albanië (4 september, 20.45 uur CEST) en Albanië - Litouwen (7 september, 20.45 uur CEST) zijn de twee wedstrijden op de internationale voetbalagenda van de speler van Barça.