Nieuws Januari 2019

Dembélé 15 dagen buitenspel

Tests die vandaag uitgevoerd zijn op Ousmane Dembélé, hebben een verstuikte enkel bevestigd die hem ongeveer 15 dagen aan de kant zal houden.

De jonge Fransman was afgelopen zondag geblesseerd geraakt in de wedstrijd tegen Leganés, na een indrukwekkende show neergezet te hebben. Dembélé zorgde voor snelheid,power, runs en assists en plaatste met slechts 69 minuten op het veld een LaLiga-record van het seizoen van 11 voltooide dribbels in één helft.

Hij opende ook de score, goed combinerend met Jordi Alba vond hij het net voor de 13e keer dit seizoen. Hij heeft 8 doelpunten gescoord in LaLiga, 2 in de Champions League, 2 in de Copa del Rey en 1 in de Spaanse Super Cup.

De wedstrijd tegen Leganés was zijn 50e in een shirt van FC Barcelona. In zijn tijd bij de club heeft hij tot nu toe 17 goals en 12 assists aangeboden.

Foto: www.fcbarcelona.com