Nieuws November 2013

Deulofeu: “Het doel is terug te keren”

Gerard Deulofeu gaf een interview in het programma Esports en Xarxa. De 19-jarige aanvaller is dit seizoen door Barcelona uitgeleend aan Everton. Hij kwam in 9 duel in actie voor the Toffees uit Liverpool en wist 1 keer het doel te treffen.

In Catalonië werd Deulofeu al snel bestempeld als de nieuwe Messi. De aanvaller ziet dit zelf niet en bewandeld graag zijn eigen pad. “Ik ben geen Leo Messi, Ik ben Gerard Deulofeu. Ik ben nog erg jong en werk elke dag om mijn uitdagingen te halen.” Zijn doel is om terug te keren naar de Catalaanse hoofdstad: “Als alles goed gaat is het doel om terug te keren naar de club. Ik heb erg goede herinneringen aan mijn debuut bij Barça en wil graag terug.” Met name aan zijn oud coach heeft hij goede herinneringen: “Guardiola heeft me veel geleerd, ik hoop ooit nog eens onder hem te trainen.” Over zijn overstap naar de Engelse competitie wordt soms getwijfeld maar de aanvaller wimpelt de geruchten van een mismatch weg: “Ik ben heel rustig. Ik ben me aan het aanpassen aan de Premier League en heb er veel vertrouwen in.”