Nieuws September 2020

Eerste trainingen Ronald Koeman

Koeman had zich de eerste trainingen (maandagmiddag 17.30 uur en dinsdagochtend 9.30 uur) op het Ciutat Esportivo Joan Gamper (het trainingscomplex van FC Barcelona) iets anders voorgesteld. Er ontbraken maar liefst 13 spelers die voor hun land spelen in het komende weekend voor de Nations League.

En de start van de competitie is al in het weekend van 11-14 september (de eerste wedstrijd voor Barça is pas op 27 of 28 september tegen Villarreal. De eerste 2 weekenden is Barcelona vrijgesteld).

Genoeg mogelijkheden om te trainen en te oefenen in wedstrijden. Maar de pretoogjes van de  hoofdcoach zullen er niet minder om zijn. Een grote droom komt uit: hoofdtrainer bij de club waar hij zelf heeft gevoetbald en hoe!! Terug naar zijn grote liefde. En als het dan wat rustiger is op het trainingsveld dan vindt hij wel trainingsvormen die de overgebleven spelers enthousiast zullen maken. Ze willen zich natuurlijk laten zien aan de trainer. Talent genoeg.

Komende week zijn er nog de volgende trainingen: woensdag om 9.30; donderdag een vrije dag; vrijdag en zaterdag 9.30 en zondag een rustdag.
De spelers met interlandverplichtingen zijn: Ansu Fati (!), Sergio, Lenglet, Griezmann, Trincao, Semedo, Frenkie de Jong, Braithwaite, Alená, Puig, Pedri, Iñaki Peña, Miranda, Manaj

We zijn allemaal erg benieuwd naar de spelersperikelen, de nieuwe staf, de uiteindelijke basis en de invloed van Ronald Koeman en zijn staf op het spel van FC Barcelona

P.S. 1 El Clásico wordt gespeeld op 25 oktober in Camp Nou en op 11 april in Madrid.
P.S. 2 Nieuws rondom spelers is pas nieuws als het op de site van fcbarcelona.com staat. Tot die tijd zijn het allemaal geruchten!

foto: fcbarcelona.com