Nieuws Februari 2018

Eibar - FC Barcelona 0-2

Vanmiddag trad FC Barcelona aan in Ipurua te Eibar om te strijden voor drie punten tegen het nietige Eibar. De voorgaande edities gaven een show van Messi weer, Ter Stegen hield al deze edities de nul. Gaat deze editie weer een Messi-show worden of gaat Valverde spelers rust geven in verband met de komende ontmoeting in de CL tegen Chelsea??

Het stormt gelijk van af het begin van de wedstrijd! Barça heeft het heel moeilijk en komt er niet uit, Eibar speelt met passie en vecht voor elke bal. Na 15 minuten gaat de storm enigszins liggen en Barcelona komt op adem. De tweede aanval van Barça is meteen raak. Suarez is de doelpuntenmaker. Met dit doelpunt komt het totaal van Suarez op 17 doelpunten. Na de goal blijft Eibar de aanval zoeken, het lijkt wel of de spelers onvermoeibaar zijn. In de slotfase raakt Messi nog de paal. De zoveelste keer voor Messi en Barcelona dit seizoen. De eerste helft eindigt in een 0-1 ruststand. FC Barcelona mag niet mopperen over deze tussenstand.

De tweede helft is een kopie van de eerste helft. Eibar maakt het Barca ontzettend lastig en Barca speelt erg slordig alsof ze er met hun hoofd niet bij zijn... Eibar heeft een prachtige aanval in de 56e minuut ontwikkelt maar men vergeet de goal te maken. Barcelona komt hier goed weg! Orellana van Eibar krijgt zijn tweede gele en dus rode kaart na het wegslaan van de bal. Erg dom van deze speler. Op weg naar de kleedkamers wordt hem dat ook nog flink duidelijk gemaakt door zijn coach Mendilibar. Niet veel later mag Mendilibar naar de tribune na aantijgingen op de leiding. Eibar blijft ondanks een man minder moedig aanvallen. Messi krijgt nog een grote mogelijkheid maar lobt de bal niet voldoende over de keeper. Aleix Vidal krijgt DE kans om de wedstrijd in de slotfase op slot te schieten maar de Catalaan faalt tegenover keeper Dimitrovic. Het is eindelijk klaar voor Barcelona in Eibar! In de 89e minuut beslist Jordi Alba de wedstrijd. 0-2! Een erg moeizame wedstrijd van Barca die ze gelukkig in winst omzetten. Eindstand 0-2.

Opstelling Eibar: Dmitrovic, Pena, Ramis '46 (Lomban), Arbilla, Angel, Garcia, Diop '75 (Escalante), Orellana, Jordan '83 (Charles), Inui, Kike

Opstelling FC Barcelona: Ter Stegen, Sergi Roberto '90 (Semedo), Pique, Umtiti, Jordi Alba, Paulinho '74 (Aleix Vidal), Rakitic, Busquets, Iniesta '63 (Coutinho), Messi, Suarez

Klik HIER voor de samenvatting.

Foto: www.fcbarcelona.com