Nieuws Februari 2012

Eigen wijn voor Lionel Messi

Eén van de belangrijkste wijnhuizen in Argentinië, Valentin Bianchi, gaat een wijn vernoemen naar Lionel Messi. De wijn die naar de superster van Barça wordt vernoemd, zal: “Leo” gaan heten. De wijn is meer dan een ludiek gebaar naar de beste voetballer van de wereld. De opbrengst van de wijn zal voor een groot deel worden besteed aan de Leo Messi Foundation.

Deze stichting is in 2007 opgericht om het leven van kansarme kinderen en jongeren te verbeteren. Kinderen met gezondheidsproblemen behoren in eerste instantie tot de doelgroep van de stichting. Zoals iedereen weet had Messi als kink zelfs ook medische problemen, vandaar dat zijn stichting hier ook veel aandacht aan besteedt. De Leo Messi Foundation heeft al eens aangeboden om in Spanje Argentijnse kinderen aan hun ziekte te laten behandelen.

Over twee maanden wordt gestart met de verkoop van de wijn in Argentinië. Daarna zal deze wijn ook naar andere landen worden geëxporteerd, maar of de wijn ook hier in Nederland ook te koop zal zijn, is nog niet bekend.