Nieuws Oktober 2022

FC Barcelona – Athletic Club: 4-0

Onder het toeziend oog van 20 fanclubleden met 33 famlieleden en/of vriend(inn)en, werd er door FC Barcelona een mooie pot voetbal op de mat gelegd. Wat een begin van de wedstrijd! 3-0 binnen 22 minuten. Dat is waar je op hoopt als je in het Spotify Camp Nou zit. Of de wedstrijd op tv volgt. Met het geweldige commentaar van El Sierd.

Man van de wedstrijd: Ousmane Dembélé: 1 doelpunt en 3 assists. Hij scoorde in de 12e minuut de 1-0 met een rake kopbal (de 4.000e  goal van Barca!!). Het moet niet gekker worden! 84.817 fans wreven nog eens door hun ogen en waren dronken van vreugde. Het begin van een voetbalfeest.

Sergi Roberto (!) haalt uit in de 18e minuut en zorgt voor de 2-0. Dat gebeurt hem niet vaak: scoren! En Lewandowski dacht: nu ben ik aan de beurt. En hij kreeg zijn doelpunt: 3-0 in de 22e minuut. Beetje kappen, draaien en scoren. 12 doelpunten in 11 wedstrijden. Hij behoort tot de grootmachten.

De tweede helft begon in een lager tempo. Dit met het oog op de Champions League (wedstrijd tegen Bayern München op woensdag). Jammer genoeg wel wat smetjes op de wedstrijd: Gavi moest uitvallen met een liesblessure en Sergio Roberto met een probleem met de schouder. Even verder met 10 man.

Hoogtepunt: de staande ovatie voor Dembélé toen hij gewisseld werd voor het jonge talent Pablo Torre. Nog wel even een assist bij de 4-0 van Ferran Torres. En zo was het 1 groot feest. De toeschouwers hebben genoten.

Athletic Club speelde als een mak schaap. Barcelona blijft in de buurt bij de club uit de hoofdstad.

Het zal moeilijk worden de volgende ronde van de Champions League te bereiken maar er is altijd hoop!

Volgende week de uitwedstrijd bij Valencia (zaterdagavond 29-10 om 21.00 uur).

Visca Barca!!

Opstelling: Ter Stegen, Balde, Eric, Roberto, Koundé (63” Alonso), Sergio, Frenkie de Jong, Gavi (34”Kessié), Dembélé (77”Pablo Torre), Lewandowski (63”Ansu Fati), Pedri (63”Ferran Torres)

Foto:fcbarcelona.com