Nieuws Augustus 2020

FC Barcelona bereikt kwartfinale CL

Het was Napoli dat goed uit de startblokken kwam: na 2 minuten een schot op de paal van Mertens. Napoli begon beter aan de wedstrijd dan Barça. Maar dat zou snel veranderen: in de 4e minuut een rake kopbal van Lenglet na een corner van Messi. 1-0 Hoogtepunt van de wedstrijd was de 2-0 via Messi. Slalommend zoals we hem kennen; met vallen en opstaan en dan toch nog de bal met zijn fameuze linkerbeen in de uiterste hoek plaatsen. GOL GOL

De vreugde spatte er vanaf. Alle gesprekken en trainingen hebben duidelijk effect gehad. In de 39e minuut wederom een goal van Messi. De VAR had hands geconstateerd dus bleef het bij 2-0. Toch nog de 3-0 voor de rust. Penalty benut door Suaréz na een overtreding op Messi. Domper net voor de rust: na een overtreding door Rakitic ging de bal op de stip. Insigne benutte de penalty vakkundig: 3-1.

In de 2e helft schoot Napoli weer uit de startblokken. Dit leidde in de 53e minuut tot een kopkans voor Insigne (duidelijk de beste man bij Napoli). Barça had echter het spel weer snel onder controle o.a. door het spel van Frenkie de Jong. (Frenkie was 1 van de uitblinkers). Andere spelers die er bovenuit staken: Lenglet en Messi. In de 70e minuut een gevaarlijke kopkans van Lozano die gelukkig over het doel ging. Barça trok steeds meer het spel naar zich toe en Napoli was niet bij machte daar doorheen te voetballen. Monchu maakte zijn debuut en Junior kwam Suaréz nog vervangen.

Een verdiende overwinning voor Barça, Volgende halte: vrijdag 14-8 21.00 uur Estádio de Luz Lissabon. Tegenstander: Bayern München. Het betreft slechts 1 wedstrijd; geen return dus. En nu maar bedenken hoe we die Lewandowski gaan afstoppen (en de rest). Als de lijn van zaterdagavond voortgezet kan worden, hebben we een kans. Visca Barça!!

Opstelling Barça

Ter Stegen, Semedo, Piqué, Lenglet, Jordi Alba, Sergi Roberto, de Jong,, Rakitic , Griezmann (81” Monchu), Messi, Suárez (92”Junior).

Vermeldenswaardig: de Nederlander Ludovit Reis zat bij de wedstrijdselectie. Knap gedaan!

Foto: fcbarcelona.com