Nieuws Februari 2021

FC Barcelona - Cádiz: 1-1

Na een verhelderend gesprek van Koeman met de selectie afgelopen vrijdag staan de neuzen weer in dezelfde richting. Er waren wat wrijvingen tussen een aantal spelers maar die zijn nu glad gestreken. Zeker na het verlies van Atlético is het zaak de 3 punten in Camp Nou te houden. Het is inmiddels ruim 15 jaar geleden dat Cádiz Camp Nou bezocht (1-0 winst voor Barça). Sergio speelde vandaag zijn 400e wedstrijd in la Liga.

En Sergio zal zich deze wedstrijd nog lang heugen. Wat een drama. Was het te koud? Was het te warm? Was het te vroeg op de dag? Nee, het was gewoon slecht. Met een instelling van: we staan op 1-0 (penalty Messi in de 32e minuut). Op zoek naar de tweede treffer? Nee niet aanvallen maar zo goed mogelijk verdedigen. En vooral rustig aandoen. Niet op zoek gaan naar de 2e en 3e treffer. En zowaar in de 89e minuut 1-1 door een benutte penalty van Cádiz. Het zat er aan te komen. Over het hele veld werd er slap gespeeld. Niemand uitgezonderd.

Waren er dan geen kansen? Jawel. Een paar keer buitenspel of te slap of een goede redding van de keeper van Cádiz (dat de 15e plaats inneemt in la Liga). Koeman heeft zich zitten verbijten. In de 35e minuut scoorde Cádiz al bijna de 1-1. Het rendement was veel te laag. De scherpte ontbrak bij Griezmann, Dembélé, zelfs Messi en alle anderen. In de 1e helft was er nog wel sprake van enige druk. In de tweede helft werd het alsmaar minder. Koeman kon niet anders doen dan uitgebreid wisselen (zie: opstelling). Maar dat had weinig effect. De spelers van Cádiz gingen er in geloven met als eindresultaat de 1-1.

Een mooie kans laten liggen om 3 punten in te lopen op Atlético en in de buurt te blijven bij Real. Woensdag de 24e de volgende wedstrijd tegen Elche 19.00 uur. 1 maal supporter betekent altijd supporter. Laten we hopen dat Elche onder het tapijt geveegd wordt. Dat hebben de supporters wel verdiend. Visca Barça

Opstelling: Ter Stegen, Dest (79”Mingueza), Piqué, Lenglet, Jordi Alba, Sergio(62”Pjanic), Pedri(65”Trincao), Frenkie de Jong, Griezmann (62”Braithwaite), Messi, Dembélé(79”Puig)

Foto:fcbarcelona.com