Nieuws Mei 2013

FC Barcelona het productiefst in Europa

FC Barcelona heeft het meest gescoord van alle teams in Europa. De Catalanen hebben inmiddels 109 doelpunten gescoord in de Primera División, PSV staat tweede met 103 doelpunten.

Het clubrecord van 114 goals kan dit weekend al verbroken worden als Barça op bezoek gaat bij stadsgenoot Espanyol. En anders kan het record volgende week benaderd of zelfs verbeterd worden als Malaga op bezoek komt in Camp Nou.

Toch is de statistiek niet helemaal eerlijk, omdat er in Spanje, Frankrijk, Italië en Engeland meer competitiewedstrijden worden gespeeld dan in andere landen. Daarom is het gemiddelde aantal doelpunten berekend. PSV en FC Barcelona staan samen aan kop met 3.03 goals per wedstrijd. Real Madrid heeft tot nu toe 96 keer het net gevonden. De onttroonde kampioen staat op een gemiddelde van 2.67. Van alle kampioenen in de grote competities, heeft PSG het minst aantal doelpunten gescoord. De Franse kampioen heeft maar 66 doelpunten gemaakt, dat is 1.78 gemiddeld.