Nieuws Augustus 2021

FC Barcelona - Juventus 3-0

Het was de laatste oefenwedstrijd (om de Trofeo Joan Gamper) voordat Barça begint aan het nieuwe Spaanse voetbalseizoen (tegen Real Sociedad as. zondag). Europees zwaargewicht, Juventus, werd met 3-0 verslagen. De eerste wedstrijd na het tijdperk Messi. Slechts enkele uren na de persconferentie van Lionel (zie vorig verslag).

De 3.000 supporters in het Estadi Johan Cruijff scandeerden onophoudelijk zijn naam. Het eerste doelpunt viel al na 3 minuten. De assist was van Yusuf Demir en Memphis wist wel raad met de opgelegde kans: 1-0 voor Barça. In het eerste half uur werd er nog 2 keer gescoord maar helaas vanuit de buitenspelpositie. Jammer genoeg geen VAR. Yusuf Demir was de betere speler van Barça met zijn invloed op het spel. Een kopdoelpunt van Braithwaite zorgde voor de 2-0.

Neto was in vorm en stopte pogingen van Morata en Cristiano Ronaldo. Na de wedstrijd werd Neto uitgeroepen tot MPV (meest waardevolle speler). Er werd daarna volop gewisseld. Het debuut van Emerson Royal. In de tweede helft was het tempo beduidend minder maar Barça hield de wedstrijd onder controle. Een prachtig doelpunt van Riqui Puig in de 92e minuut (een boogbal vanaf buiten het strafschopgebied (met zijn linkerbeen!)).

Een goede wedstrijd van de Catalanen en een goeie generale voor de start van de competitie. De eerste prijs is binnen: Trofeo Joan Gamper. Veel succes in het komende seizoen. Visca Barça!

Opstelling:Neto, Dest (Royal 62’) Pique, Araujo (Umtiti 62’), Jordi Alba (Balde 70’), Busquets, Demir (Nico 62’), Sergi Roberto (Riqui Puig 70’), Griezmann (Collado 85’) Memphis, Braithwaite (Rey Manaj 78’)

La Liga:

Zondag 15 augustus 20:00   FC Barcelona – Real Sociedad